Túrakiírás, távok

IX. Kerékpárral a Hegyközért!

2019.04.28.

A túraközpont, indulás és érkezés helye:

• Múzeumkert Vendéglő és Panzió, Széphalom

A teljesítménytúra típusa:
  • Díjazott kerékpáros teljesítménytúra

A teljesítménytúra célja:
  • Az egészséges életmód népszerűsítse és Hegyköz megismertetése az ide látogatókkal.

Útvonal:
  • Kis forgalmú közút, kerékpárút, végig aszfalt. A jelentkezők az indulásnál útvonaltervet kapnak.

Értékelés:
  • minden teljesítő emléklapot kap
  • a legfiatalabb és legtapasztaltabb résztvevő külön díjazásban részesül.
  • 15 és 25 km-en időmérés nincs, a teljesítők regisztrálása "abc"sorrendben történik
  • 45 km-en a beérkezés sorrendjében, férfi és nőti kategóriákban értékelünk. Az első 3-3 teljesítő emléktárgyat kap.
  • 60 km-en a beérkezési idő alapján értékelünk férfi és női kategóriákban. Az első 3-3 teljesítő oklevél díjazásban részesül.
  • 83 km-en Férfi kategóriában a beérkezési idő alapján értékelünk. Az első 3 teljesítő oklevél és érem díjazásban részesül. Női kategóriában 4 korcsoportban értékelünk a következők szerint (besorolás számításának módja 2019- születési év)
  • 100 km-en 5 férfi korcsoportban értékelünk a következők szerint (besorolás számításának módja 2019- születési év)

83 km Női Korcsoportok:

• Master 1: 1979-1988
  • Master 2: 1969-1978
  • Senior: 1968. December 31. és előtte születettek

A 100 km-es férfi és 83 km-es női táv kategóriáiban, az első 3-3 helyezettek oklevél és érem díjazásban részesülnek, a kategória győzteseket Hollóházi porcelán ajándéktárggyal ismerjük el.
     A korcsoport értékelésének feltétele 3 induló. ennek hiányában a résztvevők eggyel erősebb korcsoportban kerülnek értékelésre. Aki lekési a rajtot későbbi is indulhat, a saját idejéből veszítve. A célba érkezőket frissítővel és meleg étellel várjuk. Kísérők számára "vendég ebéd" vásárlására van lehetőség, előnevezésben vagy a helyszínen a rajt időpontjáig 600 ft-os áron.
    Eredményhirdetés:
  • 13:40

Regisztráció:
  • a résztvevőinktől kérjük az előnevezési szándékuk jelzését. Előnevezéssel a részvétel ingyenes.
  • Regisztráció (Katt ide...) 2019. Április 1-től 2019. Április 27. 12:00-ig
  • az előre regisztrált résztvevők listája megtalálható:
  • Rajtlista (Katt ide...)

Helyszíni regisztráció:
  • a helyszínen is lesz lehetőség regisztrálni 8:00-8:55-ig, 1000 ft ellenében.

Egyéb tájékoztatás:

• rendezvényünkre várjuk az elektromos rásegítéssel rendelkező kerékpárosokat is, de ők az értékelésben nem vesznek részt.
  • A résztvevők számára a közlekedési szabályok, a ( KRESZ ) betartása kötelező, becsatolt kerékpáros fejvédő használata erősen ajánlott.
  • a túrán csak jó műszaki állapotú (működőképes fék és váltórendszer) kerékpárral lehet indulni.
  • a túrán mindenki saját felelősségére indul, esetleges balesetért és az abból adódó károkért a rendezőség nem vállal felelősséget.
  • minden résztvevő a nevezésének leadásával a túra szabályait elfogadja, hozzájárul, hogy a túráról készült film- és képanyagokban, valamint azok reklámcélú felhasználásában szerepelhet, és ezért ellenszolgáltatást nem kérhet. Valamint kijelenti, hogy megfelelő egészségi állapotban van és felkészült a túrára.
  • a túrát rossz időjárási körülmények esetén is megrendezzük.
  • katasztrófa sújtotta övezet (Vis Major) esetén a túrát töröljük, minimum a rajt előtt 12 órával.
  • rossz idő esetén a rajtot fél órával halasztjuk, vagy a túra közben rosszra forduló időjárás miatt a füzérkomlósi STOP táblán elhelyezett "RÖVIDÍTÉS" feliratú tábla jelzése alapján a 83 km-es táv résztvevői innen visszafordulva kitérők nélkül visszatérnek Széphalomba. A 100 km-es táv résztvevői innen még felmennek a hollóházi pecsételő pontig, majd visszafordulva a többi pecsételő pont elhagyásával kitérők nélkül visszatérnek Széphalomba.
  • értékmegőrzést a túra rendezői nem vállalnak.
  • 14 éven aluli gyermekek csak szülői vagy tanári felügyelettel, 14-16 év közöttiek szülei írásos beleegyezésével, 16 év felettiek saját felelősségre indulhatnak a túrán.
  • a rajt helyszínén kerékpárszereléshez szükséges szerszámokat biztosítunk a résztvevőknek.
  • kerékpár bérlés: +36 30 279 57 65, +36 47 370 029

Minden kerékpározni vágyót szeretettel várunk!

Túratávok:

15km

• Útvonal: Alsóregmec, Felsőregmec, Mikóháza, és vissza Széphalom
  • Ellenőrző pont: Felsőregmec, Mikóháza
  • Frissítés: Mikóháza
  • Ajánlott program: Alsóregmec, Kazinczy család emlékhelye, Mikóházi történelmi pincesor, Széphalom, Magyar Nyelv Múzeuma
  • Szintemelkedés: 40 méter
Útvonal leírás:

A Múzeumkert vendéglő parkolójából Sátoraljaújhely irányába kell menni pár métert, majd balra kanyarodni a Tűzoltótér utcába. Az utca közepén balra kell kanyarodni a kerékpárútra. Az első letérő Mikóháza előtt Alsóregmec irányába jobbra. Alsóregmecet elhagyva az út nagyon enyhén emelkedik, a szél pedig általában szembe fúj. A pecsételő pont Felsőregmec elején egy kis pihenőnél van. Visszafordulva Alsóregmec közepén jobbra kell kanyarodni Mikóháza irányába. Itt is picit emelkedik az út. Mikóházán a főút kereszteződésénél balra kell kanyarodni, majd a Malomtanya étteremben lesz a pecsételő pont. Ezután a kerékpárúton vissza Széphalomba.

25km

• Útvonal: Alsóregmec, Felsőregmec, Mikóháza, Vilyvitány, és vissza Széphalom
  • Ellenőrző pont: Felsőregmec, Vilyvitány
  • Frissítés: Vilyvitány
  • Ajánlott program: Alsóregmec, Kazinczy család emlékhelye, Mikóházi történelmi pincesor, Vilyvitányi útelágazásnál létesült madárles, Vilyvitányi kálvária, Széphalom, Magyar Nyelv Múzeuma
  • Szintemelkedés: 106 méter

Útvolaleírás:

A Múzeumkert vendéglő parkolójából Sátoraljaújhely irányába kell menni pár métert, majd balra kanyarodni a Tűzoltótér utcába. Az utca közepén balra kell kanyarodni a kerékpárútra. Az első letérő Mikóháza előtt Alsóregmec irányába jobbra. Alsóregmecet elhagyva az út nagyon enyhén emelkedik, a szél pedig általában szembe fúj. A pecsételő pont Felsőregmec elején egy kis pihenőnél van. Visszafordulva Alsóregmec közepén jobbra kell kanyarodni Mikóháza irányába. Itt is picit emelkedik az út. Mikóházán a főút kereszteződésénél jobbra kell kenyarodni, majd a falu végén érdemes felmenni a kerékpárútra. Az árapasztó töltésnél lévő fa madárlesnél jobbra kell kanyarodni Vílyvitány irányába. A faluig vezető út enyhén emelkedik. A falu kocsmája előtt lesz a pecsételőhely, ahol frissítő is vár minden túrázót. Visszafordulva kiérünk a főút kereszteződésig, majd balra kanyarodva a kerékpárúton, Mikóházán egyenesen keresztül visszatérünk Széphalomba.

45km

• Útvonal: Alsóregmec, Felsőregmec, Mikóháza, Vilyvitány, Kovácsvágás, Vágáshuta, Széphalom
  • Ellenőrző pont: Felsőregmec, Vilyvitány, Vágáshuta
  • Frissítés: Vilyvitány
  • Ajánlott program: Alsóregmec, Kazinczy család emlékhelye, Mikóházi történelmi pincesor, Vilyvitányi útelágazásnál létesült madárles, Vilyvitányi kálvária, Vágáshutai Kispart kilátóhely, Széphalom, Magyar Nyelv Múzeuma
  • Szintemelkedés: 254 méter

Útvonal leírás:

A Múzeumkert vendéglő parkolójából Sátoraljaújhely irányába kell menni pár métert, majd balra kanyarodni a Tűzoltótér utcába. Az utca közepén balra kell kanyarodni a kerékpárútra. Az első letérő Mikóháza előtt Alsóregmec irányába jobbra. Alsóregmecet elhagyva az út nagyon enyhén emelkedik, a szél pedig általában szembe fúj. A pecsételő pont Felsőregmec elején egy kis pihenőnél van. Visszafordulva Alsóregmec közepén jobbra kell kanyarodni Mikóháza irányába. Itt is picit emelkedik az út. Mikóházán a főút kereszteződésénél jobbra kell kenyarodni, majd a falu végén érdemes felmenni a kerékpárútra. Az árapasztó töltésnél lévő fa madárlesnél jobbra kell kanyarodni Vílyvitány irányába. A faluig vezető út enyhén emelkedik. A falu kocsmája előtt lesz a pecsételőhely, ahol frissítő is vár minden túrázót. Visszafordulva kiérünk a főút kereszteződésig, majd jobbra kanyarodva a kerékpárúton, egészen a Pálháza előtt lévő benzinkútig kell tekerni. A kereszteződésban balra kanyarodva Kovácsvágáson keresztül Vágásutára érünk be. Az út itt végig enyhén emelkedik. Vágáshutára beérve egyenesen kell haladni a bal oldalt található KÉK túra pecsételő pontig. A pecsételőponton mindenki magának pecsétel. Visszafordulva egészen a Pálházi benzinkút kereszteződéséig tekerünk, majd jobbra kanyarodva a kerékpárúton Mikóházán egyenesen keresztül visszatérünk Széphalomba.

60km

• Útvonal: Alsóregmec, Felsőregmec, Mikóháza, Vilyvitány, Kovácsvágás, Vágáshuta, Pálháza, Kishuta, Nagyhuta, Széphalom
  • Ellenőrző pont: Felsőregmec, Vilyvitány, Vágáshuta, Nagyhuta
  • Szintemelkedés: 384 méter

Útvonal leírás:

A Múzeumkert vendéglő parkolójából Sátoraljaújhely irányába kell menni pár métert, majd balra kanyarodni a Tűzoltótér utcába. Az utca közepén balra kell kanyarodni a kerékpárútra. Az első letérő Mikóháza előtt Alsóregmec irányába jobbra. Alsóregmecet elhagyva az út nagyon enyhén emelkedik, a szél pedig általában szembe fúj. A pecsételő pont Felsőregmec elején egy kis pihenőnél van. Visszafordulva Alsóregmec közepén jobbra kell kanyarodni Mikóháza irányába. Itt is picit emelkedik az út. Mikóházán a főút kereszteződésénél jobbra kell kenyarodni, majd a falu végén érdemes felmenni a kerékpárútra. Az árapasztó töltésnél lévő fa madárlesnél jobbra kell kanyarodni Vílyvitány irányába. A faluig vezető út enyhén emelkedik. A falu kocsmája előtt lesz a pecsételőhely, ahol frissítő is vár minden túrázót. Visszafordulva kiérünk a főút kereszteződésig, majd jobbra kanyarodva a kerékpárúton, egészen a Pálháza előtt lévő benzinkútig kell tekerni. A kereszteződésban balra kanyarodva Kovácsvágáson keresztül Vágásutára érünk be. Az út itt végig enyhén emelkedik. Vágáshutára beérve egyenesen kell haladni a bal oldalt található KÉK túra pecsételő pontig. A pecsételőponton mindenki magának pecsétel. Visszafordulva egészen a Pálházi benzinkút kereszteződéséig tekerünk, majd balra kanyarodva a kerékpárúton Pálházára érük be. A városban a kerékpárút a kisvasút megálló után lévő épületnél élesen balra kanyarodik, majd rövid szakasz után véget ér a főút kereszteződésében. Itt balra kanyarodunk, majd a következő elágazásnál szintén balra letérünk a főútról kishuta irányába. Egyenesen haladunk Kishután keresztül Nagyhutába. A pecsételő pont balra található az Polgármesteri Hivatal épülete előtti kerítésen. Itt újra a KÉK túra bélyegzővel mindenki magának pecsétel. Visszafordulunk, elhagyjuk Kishutát, a perlitbányát, és a főút kereszteződésénél jobbra kanyarodva, Pálházán, és Mikóházán egyenesen keresztül visszatérünk Széphalomba.

83km

• Útvonal: Alsóregmec, Felsőregmec, Mikóháza, Vilyvitány, Kovácsvágás, Vágáshuta, Pálháza, Kishuta, Nagyhuta, Nyíri, Füzérkomlós, Hollóháza, Széphalom
  • Ellenőrző pont: Felsőregmec, Vilyvitány, Vágáshuta, Nagyhuta, Hollóháza
  • Frissítés: Vilyvitány, Hollóháza (Vadász büfé)
  • Szintemelkedés: 759 méter

Útvonal leírás:

A Múzeumkert vendéglő parkolójából Sátoraljaújhely irányába kell menni pár métert, majd balra kanyarodni a Tűzoltótér utcába. Az utca közepén balra kell kanyarodni a kerékpárútra. Az első letérő Mikóháza előtt Alsóregmec irányába jobbra. Alsóregmecet elhagyva az út nagyon enyhén emelkedik, a szél pedig általában szembe fúj. A pecsételő pont Felsőregmec elején egy kis pihenőnél van. Visszafordulva Alsóregmec közepén jobbra kell kanyarodni Mikóháza irányába. Itt is picit emelkedik az út. Mikóházán a főút kereszteződésénél jobbra kell kenyarodni, majd a falu végén érdemes felmenni a kerékpárútra. Az árapasztó töltésnél lévő fa madárlesnél jobbra kell kanyarodni Vílyvitány irányába. A faluig vezető út enyhén emelkedik. A falu kocsmája előtt lesz a pecsételőhely, ahol frissítő is vár minden túrázót. Visszafordulva kiérünk a főút kereszteződésig, majd jobbra kanyarodva a kerékpárúton, egészen a Pálháza előtt lévő benzinkútig kell tekerni. A kereszteződésban balra kanyarodva Kovácsvágáson keresztül Vágásutára érünk be. Az út itt végig enyhén emelkedik. Vágáshutára beérve egyenesen kell haladni a bal oldalt található KÉK túra pecsételő pontig. A pecsételőponton mindenki magának pecsétel. Visszafordulva egészen a Pálházi benzinkút kereszteződéséig tekerünk, majd balra kanyarodva a kerékpárúton Pálházára érük be. A városban a kerékpárút a kisvasút megálló után lévő épületnél élesen balra kanyarodik, majd rövid szakasz után véget ér a főút kereszteződésében. Itt balra kanyarodunk, majd a következő elágazásnál szintén balra letérünk a főútról Kishuta irányába. Egyenesen haladunk Kishután keresztül Nagyhutába. A pecsételő pont balra található az Polgármesteri Hivatal épülete előtti kerítésen. Itt újra a KÉK túra bélyegzővel mindenki magának pecsétel. Visszafordulunk, elhagyjuk Kishutát, a perlitbányát, és a vasúti kereszteződés után közvetlenül balra kanyarodunk egy rövid kerékpárútszakara. A kerékpárút végén a főút kereszteződésében jobbra kanyarodunk, majd rögtön balra Nyíri irányába. Kisbózsván egyenesen áttekerve kezdődik az első igazi emelkedő. Nyíribe beérve a kereszteződésnél jobbra fordulunk, rövid emelkedő, majd hosszabb lejtő után Füzérkomlósra érkezünk. A faluban nem kell a kerékpárútra kanyarodni! A főút kerszeteződésében balra kanyarodunk Hollóháza felé. A faluba beérve egyenesen haladunk tovább egészen a KÉK túra 0 pontjáig. Közvetlenül utána található a Vadász büfé, ahol ismét egy pecsételőpont, és frissítőpont is található. Visszafordulunk, és egyenesen a főúton haladunk Füzérkomlóson keresztül, Filkeházán át Pálházára. Itt rátérünk a kerékpárútra és Mikóházán egyenesen keresztül visszatérünk Széphalomba.

100km

• Útvonal: Alsóregmec, Felsőregmec, Mikóháza, Vilyvitány, Kovácsvágás, Vágáshuta, Pálháza, Kishuta, Nagyhuta, Nyíri, Füzérkomlós, Hollóháza, Füzérkomlós, Füzér, Pusztafalu, Filkeháza, Füzérkajata, Pálháza, Füzérradvány, Széphalom
  • Ellenőrző pont: Felsőregmec, Vilyvitány, Vágáshuta, Nagyhuta, Hollóháza, Pusztafalu, Füzérkajata, Füzérradvány
  • Frissítés: Vilyvitány, Hollóháza (Vadász büfé), Füzérradvány (Élelmiszer bolt)
  • Szintemelkedés: 1034 méter!

Útvonal leírás:

A Múzeumkert vendéglő parkolójából Sátoraljaújhely irányába kell menni pár métert, majd balra kanyarodni a Tűzoltótér utcába. Az utca közepén balra kell kanyarodni a kerékpárútra. Az első letérő Mikóháza előtt Alsóregmec irányába jobbra. Alsóregmecet elhagyva az út nagyon enyhén emelkedik, a szél pedig általában szembe fúj. A pecsételő pont Felsőregmec elején egy kis pihenőnél van. Visszafordulva Alsóregmec közepén jobbra kell kanyarodni Mikóháza irányába. Itt is picit emelkedik az út. Mikóházán a főút kereszteződésénél jobbra kell kenyarodni, majd a falu végén érdemes felmenni a kerékpárútra. Az árapasztó töltésnél lévő fa madárlesnél jobbra kell kanyarodni Vílyvitány irányába. A faluig vezető út enyhén emelkedik. A falu kocsmája előtt lesz a pecsételőhely, ahol frissítő is vár minden túrázót. Visszafordulva kiérünk a főút kereszteződésig, majd jobbra kanyarodva a kerékpárúton, egészen a Pálháza előtt lévő benzinkútig kell tekerni. A kereszteződésban balra kanyarodva Kovácsvágáson keresztül Vágásutára érünk be. Az út itt végig enyhén emelkedik. Vágáshutára beérve egyenesen kell haladni a bal oldalt található KÉK túra pecsételő pontig. A pecsételőponton mindenki magának pecsétel. Visszafordulva egészen a Pálházi benzinkút kereszteződéséig tekerünk, majd balra kanyarodva a kerékpárúton Pálházára érük be. A városban a kerékpárút a kisvasút megálló után lévő épületnél élesen balra kanyarodik, majd rövid szakasz után véget ér a főút kereszteződésében. Itt balra kanyarodunk, majd a következő elágazásnál szintén balra letérünk a főútról Kishuta irányába. Egyenesen haladunk Kishután keresztül Nagyhutába. A pecsételő pont balra található az Polgármesteri Hivatal épülete előtti kerítésen. Itt újra a KÉK túra bélyegzővel mindenki magának pecsétel. Visszafordulunk, elhagyjuk Kishutát, a perlitbányát, és a vasúti kereszteződés után közvetlenül balra kanyarodunk egy rövid kerékpárútszakara. A kerékpárút végén a főút kereszteződésében jobbra kanyarodunk, majd rögtön balra Nyíri irányába. Kisbózsván egyenesen áttekerve kezdődik az első igazi emelkedő. Nyíribe beérve a kereszteződésnél jobbra fordulunk, rövid emelkedő, majd hosszabb lejtő után Füzérkomlósra érkezünk. A faluban nem kell a kerékpárútra kanyarodni! A főút kerszeteződésében balra kanyarodunk Hollóháza felé. A faluba beérve egyenesen haladunk tovább egészen a KÉK túra 0 pontjáig. Közvetlenül utána található a Vadász büfé, ahol ismét egy pecsételőpont, és frissítőpont is található. Visszafordulunk, és egyenesen a főúton haladunk Füzérkomlósra. A falu végén balra fordulunk, rátérünk a kerékpárútra, majd egy emelkedőt követően Füzérre érünk. Füzéren egy rövid, de annál meredekebb emelkedőn kell felkapaszkodni, majd jobbra kanyarodni. A temető után követlenül balra kell kanyarodni Pusztafalu irányába. Itt újabb emelkedő, majd egy veszélyes lejtő, amelynek az alján a rössz minőségű út miatt teljesen le kell lassítani. A kereszteződésban balra kanyardunk. Pusztafaluig enyhe emelkedő,majd a faluba mélyen be kell menni egészen a kocsma előtti térig. A buszmegállóban lesz a következő pecsételő hely. Visszafordulva elhagyjuk Pusztafalut, legurulunk Filkeházára, majd a falu végén élesen balra fordulva Füzérkajatára vesszük utunkat. A faluba beérve fel kell tekerni az idősek klubjáig, ott vár minket a pecsételő. Visszafordulunk, Pálháza felé haladunk tovább. Hazánk legkisebb városába beérve a városközpontban balra kanyarodunk Füzérradvány irányába. Az emelkedőt követően a faluba beérve jobbra kanyarodunk. Az utca közepén lesz az utolsó pecsételő és frissítő állomás, a boltban. Tovább haladva az utca végén az út balra kanyarodik, majd legurulunk a Füzérradványi fasor között lévő úton. Az út alján balra kanyarodva a kerékpárúton Mikóházán keresztül visszatérünk Széphalomba.